Label aanvragen

Snel en eenvoudig

Label aanvragen

Hoe werkt het aanvragen van een emissielabel?

Het aanvragen van een label gebeurt volledig digitaal. Hier is een speciale portal voor ontwikkeld.

De aanvraag bestaat uit een aantal stappen:

  • Het invoeren van scheepsgegevens.
  • Het invoeren van motorgegevens.
  • Het invoeren van meetgegevens.
  • Uploaden van documentatie (meetrapporten of Datasheets van motorenfabrikant).

Nadat een aanvraag is ingediend worden de gegevens beoordeeld door een specialist. Zijn alle gegevens correct en compleet dan zal de aanvrager een digitaal label (en eventueel eenmalig een vlag met uw label erop) krijgen.

Van alle gegevens wordt een dashboard opgemaakt in de portal die publiekelijk toegankelijk is voor deelnemende instanties zoals havens, gemeenten, bankinstellingen, verzekering, etc. (tenzij aanvrager vermeld hiervoor geen toestemming te geven).

Label aanvragen

(Portaal opent in een nieuw venster)

Aanvraag emissielabel vereenvoudigd

stappenplan

Hoe gaat het aanvragen van een label?

1

Aanmelding

Klik hier om je aan te registreren.

Start aanvraag
2

Informatie

Scheeps- en motoren informatie invoeren.

3

Documentatie

Upload de gevraagde documenenten.

4

Jaarrapportage

Vul jaarrapportage in.

5

Uitgifte

Label wordt uitgegeven na correcte aanmelding.

Wat heeft u nodig bij een aanvraag?

De aanvraag bestaat uit een aantal stappen voor het invoeren van gegevens en uploaden van documentatie:.

  • Invoeren van Scheepsgegevens (L X B, Tonnage, M3, Passagiers, etc)
  • Invoeren van Motorgegevens (alle motoren aan boord boven de 19Kwh.)
  • Documentatie die moet worden geüpload
    • Meetrapporten van gecertificeerde bedrijven (voor motoren boven de 20.000 draaiuren)
    • Datasheets van motorenfabrikant (voor motoren beneden de 20.000 draaiuren)
    • Bunkerbonnen
    • Foto’s van urenstanden motoren (niet ouder dan een week, indien geen urenteller aanwezig is zijn kopieën van het vaartijdenboek noodzakelijk. Deze worden aangeleverd via info@binnenvaartemissielabel.nl)
    • Kopieën van Ereum aankoop (indien van toepassing nabehandelingssyteem of Stage V motoren)
    • Kopie inbouwverklaring (vanaf CCR2 motoren, anders een factuur/bewijs welke motor is ingebouwd)
  • Jaarrapportage
    • jaarlijks brandstofverbruik van gehele schip
    • Welke soorten gebruikte brandstof (HVO, FAME etc)
    • Draaiuren per jaar per motor

U kunt naast de aanvraag van de label ook andere interessante gegevens invoeren via het scherm “Jaarrapportages” bijvoorbeeld voor het bereken van uit prestatie op het gebied van ton-kilometers, prestatie per vervoerde ton of TEU en prestatie per afgelegde kilometer. Nadat een aanvraag is ingediend worden de gegevens beoordeeld door een specialist.

Zijn alle gegevens correct en compleet dan krijgt u een digitaal label. Van alle gegevens wordt een dashboard opgemaakt in de portal die publiekelijk toegankelijk is voor deelnemende instanties zoals havens, gemeenten, bankinstellingen, verzekering, etc. (tenzij u heeft vermeld hiervoor geen toestemming te geven)

Start uw aanvraag

Contact

Nog vragen? Neem contact met ons op.

Postadres

Postbus 5700
3008 AS Rotterdam

Openingstijden

Ma t/m Vrij: 09:00u – 16:00u
Za en Zo: gesloten

E-mail

info@binnenvaartemissielabel.nl

Telefoon

010 – 79 89 89 8

Stel je vraag