Kosten

Die zijn er niet.

Wat zijn de kosten voor het aanvragen van een emissielabel?

Het label zelf wordt gratis digitaal verstrekt.

Het aanvragen van een label gebeurt volledig digitaal. Hier is een speciale portal voor ontwikkeld.

De aanvraag bestaat uit een aantal stappen:

  • Het invoeren van scheepsgegevens.
  • Het invoeren van motorgegevens.
  • Het invoeren van meetgegevens.
  • Uploaden van documentatie (meetrapporten of Datasheets van motorenfabrikant).

Nadat een aanvraag is ingediend worden de gegevens beoordeeld door een specialist. Zijn alle gegevens correct en compleet dan zal de aanvrager een digitaal label (en eventueel eenmalig een vlag met uw label erop) krijgen.

Van alle gegevens wordt een dashboard opgemaakt in de portal die publiekelijk toegankelijk is voor deelnemende instanties zoals havens, gemeenten, bankinstellingen, verzekering, etc. (tenzij aanvrager vermeld hiervoor geen toestemming te geven).

Label aanvragen

(Portaal opent in een nieuw venster)

Contact

Nog vragen? Neem contact met ons op.

Postadres

Postbus 5700
3008 AS Rotterdam

Openingstijden

Ma t/m Vrij: 09.00u – 16.00u
Za en Zo: gesloten

E-mail

info@binnenvaartemissielabel.nl

Telefoon

010 – 79 89 89 8